Jobba i Shanghai/Working in Shanghai

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Det här är inte Sverige

Av Linus Dansund - 30 juli 2013 12:58

Jag stannar ett tag till. Hur länge är nog mest upp till mig, det är ganska enkel matte. Presterar jag så stannar jag kvar längre än 6 månader och presterar jag inte så...ja ni förstår säkert själva. Enkel matte som sagt. Sitter  och beskådar floden från ca 2 meters avstånd medan jag skriver, det är svårt och inte ha detta som favoritställe när man är i Shanghai. Även om det varit 38 grader varmt hela dagen så fläktar det skönt och jag glömmer nästan bort att jag sitter i en ugn. Överallt och runtomkring mig så levererar Shanghai mig nya intryck det här är inte Sverige. Den här känslan måste upplevas den här känslan går inte att beskriva. 

Jag trivs bra här, nästan kusligt hur hemmastadd jag redan blivit under dessa 6 veckor. Allt har gått så lätt här,  allt går så enkelt i Shanghai. Har ingen aning varför men jag gillar det, men jag är inte dum jag vet att 6 månaders slit väntar och det är dags och testa på riktigt vart mina gränser går. Och varför inte testa i en stad där det nästan inte finns några gränser. 

Åker till Korea på torsdag och skall bo där i 4 dagar, har inte hunnit tänka så mycket på den resan utan den får bli vad den blir. Åker mest för att jag måste då jag har ett double entry visa. Men ja... Klart det ska bli kul men jag är redan så inkörd i mitt jobb så jag har redan hunnit stressa upp mig för att jag missar 2 och en halv arbetsdag. Jag vet det där var minsann inte likt Linus men så är det, jag vill bli bättre på det här. Att vilja är att kunna. 

Stort grattis till Per och Jennie för de har nu blivit ett par tills döden skiljer dem åt. Vad jag sett hittills så verkade det vara en perfekt kväll för alla deltagare och båda sa Ja så det var ju tur det. Hade nog blivit lite tråkig stämning på middagen efter annars. 

Nu när jag kommer bo här betydligt längre än väntat så ska jag daska igång bloggen igen, tror det kan vara nyttigt och kanske lite kul för folk och veta hur det kan vara att komma som rookie och arbeta i Kina. 

Det här är inte Sverige.

Best Regards

Linus

 
 
Ingen bild

Ata

30 juli 2013 13:03

Bra jobbet link :) kul o höra att du trivs :) men vi saknar dig här

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dansund - 12 augusti 2014 02:40

Jag hann inte längre än incheckning innan jag märkte av att jag är på väg tillbaka till Kina. Står och väntar på att få min biljett när jag genast hör nån ropa -Dalian?? Dalian?? Att vänta på sin tur existerar inte riktigt för kineser(finns givetvis ...

Av Linus Dansund - 8 augusti 2014 16:30

Ibland behöver man inte mer än en solig dag och en strand och brist på folk för att uppskatta att man lever. Efter att ha tillbringat mer än ett år i en stad med 25 miljoner invånare och där man aldrig någonsin får åka hiss ifred så är det så otrolig...

Av Linus Dansund - 6 augusti 2014 17:27

Jaha då var den här tjommen på väg mot landet i väst igen eller nu blir det inte så mycket nu när jag bor i Shanghai tror minsann det blir mer nordöst. Hmm och ingen Atlas jävel när man väl behöver en, sån där som snurrar är kul, det tyckte jag iaf n...

Av Linus Dansund - 4 juni 2014 17:21

Nu ska ni få höra en sak..   För drygt en månad sen så hände något som jag jag inte hade räknat med. Jag har funderat på det många gånger och som jag har hoppats men i slutändan så har jag alltid kommit fram till samma slutsats: jag har inga biol...

Av Linus Dansund - 7 april 2014 17:45

Hej på er! Helt ok väder i Shanghai för tillfället, men det känns lite som lugnet före stormen. Jag överlevde min första vinter i Shanghai med bravur jag behövde inte ens köpa en vinterjacka. O vinter i Sverige du är ej saknad, må det dröja ett...

Ovido - Quiz & Flashcards