Jobba i Shanghai/Working in Shanghai

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Skilda Världar...Korea Style

Av Linus Dansund - 4 juni 2014 17:21

Nu ska ni få höra en sak..


För drygt en månad sen så hände något som jag jag inte hade räknat med. Jag har funderat på det många gånger och som jag har hoppats men i slutändan så har jag alltid kommit fram till samma slutsats: jag har inga biologiska syskon från Korea, jag har önskat att det skall finnas mer sköningar som har samma blod som mig men det finns bara jag och inte är jag är bara grann ibland.


Denna slutsats fastställdes väldigt tydligt och alla förhoppningar suddades ut omedelbums när jag mötte min biologiska mor.


-Har jag några syskon?

-Nej du är den enda, skammen att behöva lämna bort dig gjorde att jag aldrig nånsin ville sätta mer barn på denna jord.


Blir inte så mycket tydligare än så, jag var den enda ättlingen från min mors sida, inga syskon att jämföra mig med. Inget som påverkade mig jättemycket då jag redan för länge sen hade förlikat mig med detta och dessutom hade jag redan en bror och fyra systrar som jag såg som min riktiga familj. Men tanken att ha ett biologisk syskon har alltid funnits där, någon jag kan kunde jämföra mig med på ett annat sätt, någon som nästan såg ut som jag. Så det var inte så kul att få höra att jag ej har några biologiska syskon men det var samtidigt skönt att få det bekräftat en gång för alla.


Life goes on...



Nu tre år senare...


Sitter i min lya i Shanghai och gör det absolut bästa av min tid här då det är en fantastiskt stad med oändliga möjligheter. Och vad pysslar jag med då? Jag lirar Farm Heroes och det går jäkligt bra! Dimper ner ett mail in min Facebook mail box, är nån tjej från Paris och hennes namn är Julie. Tror det är nån som försöker att lura mig på pengar då det finns många skojare därute och jag väntar bara på att frågan skall komma...det gör den inte..istället kommer ett högst oväntat påstående:


Jag tror jag är din koreanska syster..


Fortsättning följer..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dansund - 12 augusti 2014 02:40

Jag hann inte längre än incheckning innan jag märkte av att jag är på väg tillbaka till Kina. Står och väntar på att få min biljett när jag genast hör nån ropa -Dalian?? Dalian?? Att vänta på sin tur existerar inte riktigt för kineser(finns givetvis ...

Av Linus Dansund - 8 augusti 2014 16:30

Ibland behöver man inte mer än en solig dag och en strand och brist på folk för att uppskatta att man lever. Efter att ha tillbringat mer än ett år i en stad med 25 miljoner invånare och där man aldrig någonsin får åka hiss ifred så är det så otrolig...

Av Linus Dansund - 6 augusti 2014 17:27

Jaha då var den här tjommen på väg mot landet i väst igen eller nu blir det inte så mycket nu när jag bor i Shanghai tror minsann det blir mer nordöst. Hmm och ingen Atlas jävel när man väl behöver en, sån där som snurrar är kul, det tyckte jag iaf n...

Av Linus Dansund - 7 april 2014 17:45

Hej på er! Helt ok väder i Shanghai för tillfället, men det känns lite som lugnet före stormen. Jag överlevde min första vinter i Shanghai med bravur jag behövde inte ens köpa en vinterjacka. O vinter i Sverige du är ej saknad, må det dröja ett...

Av Linus Dansund - 6 januari 2014 08:53

Hej hej Dagboken.. Ibland överraskas vi av saker i livet som vi absolut inte hade förväntat oss. Ibland påverkar det oss negativt eller så så känns livet bara för jävla bra och man får tillbaka hoppet att bra saker alltid händer bra människor till...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards