Jobba i Shanghai/Working in Shanghai

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Landet i nordöst!

Av Linus Dansund - 6 augusti 2014 17:27

Jaha då var den här tjommen på väg mot landet i väst igen eller nu blir det inte så mycket nu när jag bor i Shanghai tror minsann det blir mer nordöst. Hmm och ingen Atlas jävel när man väl behöver en, sån där som snurrar är kul, det tyckte jag iaf när jag var en liten pöjk. Mitt senaste blogg inlägg var ju rätt intressant och sicken rafflande avslutning det var eller hur? Synd bara att jag glömde bort att skriva fortsättningen, fan också.


Ja just det jag fick ett meddelande på Facebook från nån som påstod att hon var mitt kött och blod från landet i väst ( nordöst ) . Hon heter Julie och bor i Paris och är fransk medborgare sen flytten från väst ( nordöst ). Hon anlände till Baguette landet när hon drygt 4 år gammal en novemberdag 1979. Väl i i Frankrike lärde hon sig franska på 3 månader och har ej yttrat ett ord koreanska förrän några månader sen. Hon har två döttrar och har en fransk make och är bosatt i Paris där hon tydligen kan se Eiffeltornet från sin balkong eller var det gata?


Hon var som jag piano expert när hon var liten ( nu spelade förvisso jag aldrig piano när jag var liten men nog fan hade jag kunnat spela lite iaf ) och hon är även journalist och mamma på heltid och hon växte upp i ett mysigt litet samhälle i Bretagne där hon tydligt stack ut i ett tidigt 80-tal med sina säregna korre drag. Just nu sitter jag på vagnen mot Pudong AirPort och om allt går som det ska så träffar jag min syster inom 5 timmar vilket ska bli fasligt kul. Blir också ett kärt återseende med min bio mamma, bio moster, bio morbror och ven vet det kanske till och med blir lite bio! Roligt va? Precis som förra gången så är jag inte särskilt nervös utan jag ser mer fram emot de kommande dagarna och det ska bli skönt att få några dagars semester och träffa min koreanska familj. S


ka försöka ta lite bilder och lägga ut så gott jag kan. Blir väl två eller max tre på sin höjd om jag känner mig själv rätt. Seg Olle... Så håll utkik på Instagram vetja.. ( vilket de snart kommer banna här i Shanghai) . Nog pratat!! Dags att borda plan om 2 timmar men svensk som jag är så gillar jag att vara på plats minst två timmar (helst tre) innan avfärd.


Joråsåatte..


Zaijen från Shanghai

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dansund - 12 augusti 2014 02:40

Jag hann inte längre än incheckning innan jag märkte av att jag är på väg tillbaka till Kina. Står och väntar på att få min biljett när jag genast hör nån ropa -Dalian?? Dalian?? Att vänta på sin tur existerar inte riktigt för kineser(finns givetvis ...

Av Linus Dansund - 8 augusti 2014 16:30

Ibland behöver man inte mer än en solig dag och en strand och brist på folk för att uppskatta att man lever. Efter att ha tillbringat mer än ett år i en stad med 25 miljoner invånare och där man aldrig någonsin får åka hiss ifred så är det så otrolig...

Av Linus Dansund - 4 juni 2014 17:21

Nu ska ni få höra en sak..   För drygt en månad sen så hände något som jag jag inte hade räknat med. Jag har funderat på det många gånger och som jag har hoppats men i slutändan så har jag alltid kommit fram till samma slutsats: jag har inga biol...

Av Linus Dansund - 7 april 2014 17:45

Hej på er! Helt ok väder i Shanghai för tillfället, men det känns lite som lugnet före stormen. Jag överlevde min första vinter i Shanghai med bravur jag behövde inte ens köpa en vinterjacka. O vinter i Sverige du är ej saknad, må det dröja ett...

Av Linus Dansund - 6 januari 2014 08:53

Hej hej Dagboken.. Ibland överraskas vi av saker i livet som vi absolut inte hade förväntat oss. Ibland påverkar det oss negativt eller så så känns livet bara för jävla bra och man får tillbaka hoppet att bra saker alltid händer bra människor till...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards