Jobba i Shanghai/Working in Shanghai

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Ata jag börjar bli fet igen...

Av Linus Dansund - 1 augusti 2013 16:02

Ännu en gång så äntrar jag Koreans mark och efter att ha varit i Kina nästan 2 månader så förstår jag varför vänner och bekanta från väst tycker att Korea är en välbehövlig tillflyktsort från Kina. Korea känns fräschare i nästan alla avseenden och man märker direkt på människorna i tunnelbanan, den extremt fräscha flygplatsen(passade på att gästbajsa då det var så rent och fint) och självklart de viktigaste av allt, tjejorna!! eller kvinnorna kanske mer lämpat att säga när man stryker runt 30 års strecket.  


Asså Koreanska tjejer är göörsnygga!


Synd bara att det är lite halvklurigt och se vem som kommer direkt ifrån Dotor Plast och vem som är snygg på ett naturligt vis då många av tjejerna/kvinnorna är täckta med vitkräm. Men visst är det ögongodis så långt mina sneda ögon kan nå.

Så jag går runt här och toknjuter och stirrar så mycket jag bara kan, förlåt Kina men jag tycker verkligen att damerna är finare här men det är väl inte så konstigt att jag tycker det då jag faktiskt är från Korea. Men fortfarande väldigt jämnt mellan svenska och koreanska tjejer känns dock fortfarande som att svenska tjejer leder. Men så är jag ju svensk också i en koreansk superkropp(hehe).


När jag skriver detta så är jag på väg mot vandrarhemmet, den här gången skall jag testa ett nytt vandrarhem och de har som policy att bara ta emot adopterade. Tur att man är adopterad annars hade de blivit svårt att få bäddplats. Spännande och se om detta vandrarhem slår Birdnest har många sköna minnen från Birdnest så det blir nog svårt att knuffa ner Birdnest från tronen.


Gudars skymning vad det springer runt snygga tjejer här! Tyvärr så springer det runt väldigt många snygga killar också som ser ut att komma direkt från något modemagasin både när det gäller kläder och utseende och här går jag runt i rutiga shorts och en vit tshirt som jag spillt kimchi på(fuck). Dress for success är ju knappast något som gäller mig just nu.


Om jag har gott om stålar nångång i framtiden så blir det att shoppa lite koreansk stil, de har schyssta palter här.


Sitter en övertaggad amerikanska i samma vagn som jag och hon sitter och korsför ett stackars koreanskt par. Hon frågade precis.


(Random amerikanska) -whats that? 

(Random korean) - It is a big bridge.

(Random amerikanska) Where does it lead?

(Random Korean) - I don´t know.


På den nivån har det varit sen vi lämnade flygplatsen.


-(Random Amerikanska) - Oh there so many lights!!


Jag ska vara riktigt tråkig den här trippen, jag ska äta gott och bara ta det lugnt för jag har en del jobb som måste göras så det blir mest fokus på den biten. Men och annan öl hoppas jag ju såklart skall slinka ner i strupen. 


Vagnen stannade precis till vid Gimpo Airport station, min morbror jobbar här som säkerhetsvaktansvarig. Känns lite skumt att skriva att man åker förbi sin koreanska kusin men så är det, jag har ju faktiskt släkt här. Men jag har inga planer på att klämma in en liten släkt reunion jag vill ha lugn och ro och lukta på blommorna. 


-Ata jag börjar bli fet igen...


Nu skall jag hitta mitt vandrarhem, skall dela rum med 3 andra kisar. Hoppas ingen fiser i sömnen eller snarkar som min bror.


På återseende...




 
 
Sophia

Sophia

6 augusti 2013 19:56

Kul blogg!
Hamnade här av en händelse via AKF:s Facebook-sida.

http://sophiagoeskorean.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dansund - 12 augusti 2014 02:40

Jag hann inte längre än incheckning innan jag märkte av att jag är på väg tillbaka till Kina. Står och väntar på att få min biljett när jag genast hör nån ropa -Dalian?? Dalian?? Att vänta på sin tur existerar inte riktigt för kineser(finns givetvis ...

Av Linus Dansund - 8 augusti 2014 16:30

Ibland behöver man inte mer än en solig dag och en strand och brist på folk för att uppskatta att man lever. Efter att ha tillbringat mer än ett år i en stad med 25 miljoner invånare och där man aldrig någonsin får åka hiss ifred så är det så otrolig...

Av Linus Dansund - 6 augusti 2014 17:27

Jaha då var den här tjommen på väg mot landet i väst igen eller nu blir det inte så mycket nu när jag bor i Shanghai tror minsann det blir mer nordöst. Hmm och ingen Atlas jävel när man väl behöver en, sån där som snurrar är kul, det tyckte jag iaf n...

Av Linus Dansund - 4 juni 2014 17:21

Nu ska ni få höra en sak..   För drygt en månad sen så hände något som jag jag inte hade räknat med. Jag har funderat på det många gånger och som jag har hoppats men i slutändan så har jag alltid kommit fram till samma slutsats: jag har inga biol...

Av Linus Dansund - 7 april 2014 17:45

Hej på er! Helt ok väder i Shanghai för tillfället, men det känns lite som lugnet före stormen. Jag överlevde min första vinter i Shanghai med bravur jag behövde inte ens köpa en vinterjacka. O vinter i Sverige du är ej saknad, må det dröja ett...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards