Jobba i Shanghai/Working in Shanghai

Alla inlägg under april 2014

Av Linus Dansund - 7 april 2014 17:45

Hej på er!Helt ok väder i Shanghai för tillfället, men det känns lite som lugnet före stormen. Jag överlevde min första vinter i Shanghai med bravur jag behövde inte ens köpa en vinterjacka.O vinter i Sverige du är ej saknad, må det dröja ett tag innan jag ser dig igen.Blivit lite snålt med skrivandet i Shanghai och mina glansdagar dagar från Korea då bloggandet var lika frekvent som Ata's gymmande är ett minne blott.Men en kort sammanfattning av de senaste tre månaderna kan ni få:1.Jobb2.Jobb3. Blivit tjockSå ni har ej missat något. Men nu har jag lovar mig själv att jag ska uppdatera min blogg minst två gånger i månaden, inte bara för er skull men även för min egen skull då det kommer vara rätt kul att läsa vad man en gång gjorde i mångmiljon staden Shanghai och övriga strapatser och bravader und so weiter. Nu är det snart bara 2 månader kvar tills den 13 Juni, känns helt overkligt att det snart gått ett helt år, ett helt år i Shanghai( minus 6veckor i Sverige och några ynka dagar i Korea). This shit is fuckin unreal dawg!!Jag kan utan tvekan ranka det här året som ett av de mest intensiva år i mitt liv. Har hänt mycket bra men det mesta överskuggas av en händelse i Augusti 2013 som alltid kommer förfölja mig och göra sig påmind resten av mitt liv. Daga att runda av, eller mer kliva av då jag för tillfället åker tunnelbana.Tänkte skräddarsy några skjortor då jag har lite klädbrist och behöver utöka garderoben. Pris på skjortorna? Endast 99.99 riksdaler!Som hittat sa guldvaskarn i Klondyke!Skräddarsy kläder är en av många "guldklimpar" i Shanghai men mer om det senare.Ata nu väger jag 88 igen!!Hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards